fredag den 15. februar 2008

fodbold og markeder

her er lidt fra de sidste par dage:


mig og Sofie var til fodbold onsdag aften! Her i Bolivia gaar de meget op i fodbold, men det fatter man ikk.. de spiller sygt daarligt!!! de falder hele tiden, men de har engang vundet mod brasilien (saa taenker man, at de da maa vaere ret gode), men det var fordi kampen var her i Bolivia og dem fra Brasilien ikke kunne faa vejret :P FIFA har bestemt at de ikke maa spille paa hjemmebane mere..

Igaar begyndte jeg paa spansk undervisning paa Sofies skole. Min laerer var ikke forberedt paa at jeg snakkede saa ringe spansk, saa timen var lidt forvirrende. Hun forklarede reglerne osv paa spansk, hvilket jeg ikke fik saa meget ud af. Men paa tirdag skal jeg til time ved en der hedder Cheela, der er forberedt paa mit niveau :P



En flok damer der hygger sig. Billedet er taget fra en taxa, da de bliver rimelig sure hvis de ser man tager billedet :)




Dette er en skopudser, de har masker paa da det er et nedvaerdigende job..





Sofie der er ved at veksle dollars om til Bolivianos paa gaden :)



her ser man lamafostre og ozelotskind



Paa markederne finder man alt fra lamafostre, doedfoedte lamaer, udstoppede kaempe tudser, ozelot skind, jaguar skind, cocablade, toerrede soestjerner og en MASSE andet! de har bare alt!


De flipper hvis man tager billeder af deres varer, saa de fleste billeder er taget i smug..laenge leve smaa diditalkameraer...

det var de billeder jeg fik lagt paa inden computeren gik i hak...

Igaar var vi ude og spise paa en vildt god (og dyr) restaurent her i La Paz, vi fik drinks, hovedret, vin, cola, dessert og blomster (valentinsdag) for 200 Bs (175 kr for begge). Her er dejligt billigt! Internet koster 3 Bs i timen, bus 1 Bs, en typsik stor ret mad paa gaden koster ca 2-4 bs..

Og da jeg bor ved Sofie har jeg jo ikke rigtig nogen udgift :) saa det er bare en dejlig by at vaere i!

Vi regner med at tage enten til Titicacasoen eller paa cykeltur ned af verndes farligeste vej, her i weekenden... Det glaeder jeg mig til!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

det er godt at se at i hygger jer dernede! :-)
det kunne være hygge at være dernede!

hilsen fra COR

Anonym sagde ...

Kosovo har lige erklæret sig uafhænging...
så vi får nok noget at se til...