mandag den 18. februar 2008

verdens farligeste vej

siden sidst har mig og Sofie vaeret paa cykeltur ned af verdens farligeste vej :D

Igaar morges klokken 7 mødte vi op på et hotel, der fik vi morgenmad og information og derefter kørte vi godt en time i bus.

Vi startede helt oppe på toppen af bjerget, og der ofrede vores guide finsprit. Vi skulle bede guderne om at lave os leve :P Efter at guiden havde hældt finsprit ud på jorden til guden, tog han lige en slurk selv (beroligende).. Bolivianere drikker når de får chancen! Mig og Sofie havde selv medbragt cocablade til guden, da det er det man normalt ofre sammen med spritten.

(Sofie var virkelig glad for at skulle ned af vejen anden gang, hun gjorde det med sine foraeldre i november :P ej det var vidst bare et uheldigt billede, hun synes ogsaa at det var fedt)

Så gik turen ellers nedad! Vi kørte en time på asfalt ned af slingrende veje.. Det var sjovt! Man skulle ikke andet end at bremse og overhale lastbiler (ja, der var fart på)..

Efter en time paa asfalt koerte vi paa en lille grusvej. Det var her the death road startede.

Det er egentligt ikke fordi vejen er smal eller noget, den slingre sig bare gennem landskabet lige ved siden af en skraendt. Jeg tror stoerstedelen af de folk der er doede paa vejen har vaeret overmodige eller fulde. Man kunne se paa vejen hvor minibusserne var koert af! Og vi saa da ogsaa en minibus der stadig laa og var smadret i bunden af kloeften.

Paa et tidspunkt koerte vi forbi et lille skur, det viste sig at det tilhoerte en mand, der nu er doed. Hans familie var koert ud over skraenten paa vejen, og de doede allesammen. Saa han satte sig ved stedet og dirrigerede trafiken for at undgaa flere uheld..

Det var utroligt som landskabet aendrede sig, i starten var der koldt, blaesende og klipper. Til sidste var vi i et jungle agtigt miljoe! :D

(Her ses vi offroad)

Vi kørte igennem mudder og vandfald! rigtig fedt..

Bagefter turen på 6 timer blev vi kørt på et øde hotel. Der kunne vi få et varmt bad! Luksus! Indtil videre har det været truckervask, og bagefter vaske håret i vasken.. Så det var rart at få et ordentlig bad!!

Jeg har ogsaa vaeret ved frisoeren! Det kostede 10 Bs (7,5 kr). Hun klippede desvaerre mit haar alt for kort! Men til den pris kan man vidst ikke klage.. :)

Mig paa madmarkedet Camacho...